2015. sze 05.

Mi folyik a VDSzSz-ben, Gaskó körül?

írta: FSZDL
Mi folyik a VDSzSz-ben, Gaskó körül?

Sok mindent hallani mostanában Gaskó Istvánról és az állítólagos luxusról, amit a tagok pénzéből finanszírozott. Külön érdekesség, hogy vádlói - ha igazat állítanak - egykori tettestársai, hiszen mind együtt a VDSzSz vezető tisztségviselői voltak eddig is. Magyarán minden eddigi ügyről évek óta tudniuk kellett, mi több, testületi üléseken meg is szavazták azokat. Már ez is elég gyanút ébreszthet bennünk, hogy valójában egy bénácskán koreografált karaktergyilkosságot látunk, de azért lássuk, mit is mondott a vádakra Gaskó...

4 millió forint éttermi számla 4 év alatt

Ezek szervezeti rendezvények illetve a szervezet érdekében történt tárgyalások számlái. Az elmúlt 25 évben kialakult gyakorlat része volt, amit minden alkalommal eddig elfogadtak. A folyamat átlátható volt, hiszen voltak olyan testületek, amelyek ezeket a számlákat egyesével megismerték és nyugtázták. Ha ezek a számlák nem lettek volna rendben, akkor ez már 1-3-5 évvel ezelőtt kiderült volna. Az ilyen éttermi számlák soha nem magáncélra, hanem a szervezet érdekében lettek elköltve. Az elmúlt 5 évben az esetek nagy részében a szervezet többi tisztségviselője is jelen volt ezeken az étkezéseken.

Bolgár György szerint érdekes, hogy a szélső jobbon elhelyezkedő Magyar Hírlap „jut” ezeknek az információknak a birtokába, és generálja a sajtómegjelenéseket, hiszen pár hete épp az a vád érte a VDSzSz Szolidaritás mostani vezetését, hogy a szélsőjobboldal támogatja őket.

5 év alatt 14,5 millió forint üzemanyagra és Audi A6

A szakszervezetnek egyrészt több autója van, amelyből az egyik valóban egy Audi A6, ez azonban nem a tagok pénzéből lett megvásárolva. Hogy ki ez a támogató, aki ezt a felajánlást tette, azt Halasi Zoltán és Bárány Balázs is pontosan tudja, hiszen részesei voltak a döntéshozatali folyamatnak.

Miért nem a tagokra költötték inkább ezt a 30 millió forintot?

Az Audit egyrészt nem a tagok pénzéből vásárolta a szervezet, másrészt céltámogatás volt, azaz autóra kellett költeni a pénzt. Harmadrészt viszont, ami a legfontosabb, hogy a VDSzSz számtalan más, kifejezetten erre a célra létrehozott csatornán támogatja a tagságát, így alapítványon, egészség- és nyugdíjpénztáron keresztül is, tízmilliós nagyságrendben.

Előnászút Olaszországban?

Az autót a szervezettől nem kizárólag szervezeti célra kaptam, hanem magánhasználatra is, ahogy egyébként Bárány Balázs is az övét. Így valóban, ebben az esetben magáncélra vettem igénybe, és amikor elromlott – ugyanúgy, mintha ha Budapesten romlana el – szerelőt hívtam hozzá, amelynek ezek voltak a költségei. A szerviz költségeit pedig a fenntartó állja, mint minden ilyen esetben.

Szerződés a későbbi anyóssal?

A jelenlegi feleségem akkor még nem volt a feleségem, de munkakapcsolatban volt a LIGÁ-val. Amikor a szóban forgó projektben kijelöltük szakmai vezetőnek, akkor ő, mint jogász, azt a lehetőséget kapta, hogy vállalkozói vagy megbízási jogviszonyban lássa el a feladatot.

A Jogpont projektet egyébként már lezártuk, az állami szervek ellenőrizték, és hibátlannak találták.

Miért jelentették fel Gaskó Istvánt?

A feljelentést nem Gaskó István ellen tették meg, hanem ismeretlen tettes ellen. Így aztán amikor majd kiderül, hogy a vádaknak semmi alapja nem volt, hiába kürtölték tele a sajtót azokkal, és a gyanúsítgatásokkal, akkor nem lesz aki bocsánatot kérjen… Én annyi ilyenen mentem már keresztül, hogy ebben az egészben semmi meglepetésszerűt nem találok. Sajnos azonban a karaktergyilkosság mint politikai módszer egyre népszerűbb.

Eddig az interjú, na de mindeközben mi történt a VDSzSz Szolidaritás háza táján?

Hát, hivatalos kommunikáció nem nagyon van, de egyre érdekesebb infók szivárognak ki. Például, hogy Bárány Balázs ugyanúgy számolt el benzinköltséget a VDSzSz-nél, mint Gaskó. Vajon ő mennyit számolt el? Nem tudni, az ő útjai valószínűleg mind rendben voltak. Vagy csak mivel még mindig bent van a pixisben, az övét inkább nem számolgatták... Vagy hogy a szervezet pénzén - nyilván a szervezet érdekéből is - talán egy kontinenst kivéve mindenhol megfordult már, volt ahol többször is. Úgy hírlik, jellemzően nem 2-3 csillagos vasutasszállásokon töltötte idejét.

Aztán a teljesség igénye nélkül, lássuk hogyan boldogul a hírek és pletykák szerint az új VDSzSz Szolidaritás vezetés Gaskó nélkül. Eddigi pár hónapjuk alatt - úgy hírlik - elköltöttek 13-14 milliót új autókra az elnöknek és alelnöknek. Továbbá - azt is pletykálják, hogy cirka 2-3 millióért elutaznak szűk körben Dél-Afrikába egy konferenciára - szigorúan a magyarországi vasutas szakszervezetisek érdekében. Amit viszont biztosan tudunk, hogy mivel nem szélsőjobbosok és rasszisták, gyorsan felszerelték gumikesztyűkkel és maszkokkal a tagjaikat a menekültek ellen, akikről amúgy az Országos Tisztiorvosi Hivatal állapította meg, hogy 98%-uk semmilyen fertőző betegséget nem hordoz. Ja, és lecsapták a magas labdát, hogy "több mint egy év tárgyalás után a VDSzSz Szolidaritás aláírta a 10% műszakpótlék-emelésre vonatkozó megállapodást a MÁV Zrt-nél". Igaz, egyelőre csak a budapesti kollégáknak jár. És igaz, még bőven Gaskó alatt kezdődtek és zajlottak a tárgyalások...

Szólj hozzá

szakszervezet VDSzSz Gaskó